Man är ingen stålkvinna,

tänk om man kunde lära sig det nån gång, men icke. Ryggen värker, och foten gör ont igen. Stressfrakturen som jag har skrivit om tidigare, och som jag fick under vintern har börjat kännas av igen.  Men jag får skylla mig själv, eftersom jag älskar att prommenera så har jag förmodligen gått för mycket. Det och sen bära barn, tar lite för mycket på rygg och leder.
Men som sagt, jag älskar att hålla på, och har svårt att vara lugn. Tar i för mycket, det får jag lida för nu.
Så det är vila som gäller, och jag kan inte beklaga mig, eftersom jag rår för det själv.
Men tycka synd om mig och känna mig lite deppig det gör jag i vilket fall,


Vad har jag gjort då när jag inte ska göra nånting?  Jag har hängt ut tvätt, fick fikabesök,inte speciellt jobbigt, bara att sitta och ha det trevligt. Sen har jag legat i solstolen och slappat, och tänkt på allt jag skulle behöva göra. Helt plötsligt hade jag somnat. Vaknade av en geting som surrade vid örat,jäkla odjur som förstör friden.
Ja nu sitter jag här och kuckilurar, tur att man kan förströ sig med datan, och att man kan sitta ute med den i finvädret.
Jag fick en Award av goa rara Sussi tack snälla du för den. Just idag kändes den väldigt uppmuntrande att få.


Jag ska egentligen nämna sju stycken som jag vill ge den till, men jag har så svårt att välja ut några stycken, och utelämna en del, så dom som vill tar såklart med sig den till sin blogg.
Ja och sen ska man berätta sju saker om sig själv som man gillar.

1. Jag älskar hundar och allt som har med hundar att göra, mitt stora intresse,

2. Att läsa böcker, det har jag gjort ända sen jag lärde mig läsa, har alltid en bok på gång, gärna
    tjocka böcker.

3. Samla recept och laga nya spännande maträtter,

4. Titta på bra svenska tv,serier, eller se ljuvliga romantiska filmer,eller mysrysiga thrillers,

5. Älskar att umgås med nära och kära,inte minst mina ljuvliga barnbarn,

6. Gillar att sitta vid datorn och knåpa, eller surfa runt och upptäcka nya saker,

7. Sist men inte minst, ta bilen och köra norrut till mitt älskade smultronställe,

Ja det här var ett axplock, det finns ju många fler saker, så listan kan nog göras längre,

Dags att göra lite lunch,
See yaa..........

friday myspace orkut friendster comments

Kommentarer
Postat av: Sita

Ska bli lunch här med. Är hungrig. Kram

2010-08-06 @ 13:20:37
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Postat av: Vicke

Inte kul med värk, men jag hoppas att du får en trevlig helg iaf

2010-08-06 @ 15:58:21
URL: http://vickesblogg.bloggplatsen.se/
Postat av: Ingela

Usch ja, det är en svår balansgång det där mella vad som som är bra för en och vad man tycker om och vill göra.

2010-08-06 @ 17:29:49
URL: http://1ngela.wordpress.com
Postat av: Hebbe

Ja du,inte så kul när man själv ser till att få ont..Är nu nere i Vreta,och myser,Snozar på småttingarna..Haé Kram.

2010-08-06 @ 19:31:38
URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Postat av: camilla

Fy för värk, inte kul! hoppas det blir bättre av lite vila! Trevlig Helg!

2010-08-07 @ 09:37:24
URL: http://www.foreverridgeback.se
Postat av: Sussi

Att ha ont är inte skoj..

Klart du ska tycka synd om dig själv även om det är lite självförvållat ;)

Kul att man kunde göra dig lite gladare med awarden. Du är sååå värd den..

Det är så kul att läsa dom 7 sakerna om sina bloggvänner



Kramisar

2010-08-07 @ 10:26:38
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0