Famous,



Våran Famousgubbe vandrade vidare över regnbågsbron nu i Februari-2010. Vi hoppas han har det bra där nu tills vi ses igen. Sorgen efter honom är fortfarande så kännbar,ett stort tomrum lämnade han efter sig. Han var inne på sitt 14:e år,tänk så lång tid han fick ändå finnas hos oss,och så mycket vi hann uppleva tillsammmans.
Han älskade sin  familj med stort hjärta, det kunde ingen ta miste på. En äkta ridgeback var han med mycket vilja och arbetsglädje. Två valpar fick han också fostra och ta till sitt hjärta, först Qita sen Peppe.
Åldern tar till sist ut sin rätt, och att inse att det är dags att till sist ta det jobbiga beslutet att skiljas det är inte lätt.
Du somnade in medan jag sakta vaggade dig,och din mjuka röda filt med stjärnor på hade jag lagt över dig.

                            För varje stjärna som faller
                       så önskar jag att du fanns hos mig
                      och varje stjärna som du ser på himlen
                             är en tår från mitt öga
                     en saknadens tår, för jag saknar dig så mycket,

                    Så slocknade en livslåga som brunnit med sådan
                              energi, kämpa och livsvilja.
                    Här skiljs våra vägar,nu kan vi inte längre ge varandra
                          kraft och stöd,
                   Men i våra hjärtan kommer du alltid att finnas kvar.
                                       Tack för allt Famous gubben,
                                           * 6/12 1996 - 22/2 2010 *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0