Lite roliga tips,

tips som jag hittade i en tidning:

SAFTIGA BIFFAR:
Pannbiffar blir extra saftiga och goda om man råriver ett äpple i färsen

BRA FÖR POTATISEN:
Ett äpple i potatispåsen gör att potatisen inte gror så snabbt.

FINA BULLAR:
Bullarna blir härligt gyllengula, om man blandar lite saffran i vattnet eller äggblandningen som man penslar med.

BEVARA BRÖDET:
Lägg en tepåse i brödburken, så håller sig brödet färskt längre.

FRYS IN:
Frys in ajvar (paprikaröra på burk) i portionsbitar i islådan.Så kan du ta upp dom allteftersom du behöver dom i matlagningen.

SLIPP HALSBRÄNNAN:
Gör så här för att bli av med halsbrännan:
Ta 3-4 tsk havregryn, tugga dom och drick ett glas vatten till.
                                        


Kommentarer
Postat av: Roggan

Bra tips, tackar. Istället för ströbröd använder jag formfranska. Kramiz

Postat av: Sita

Jag tar en stor klunk mjölk om jag har halsbränna. Kram

2010-11-07 @ 18:47:33
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Postat av: Mia systeryster

Vilka bra husmorstips du kommer med=D

Hoppas helgen varit bra för dig!Kram

2010-11-07 @ 18:53:39
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack för tipsen, ska testa med havregryn mot halsbränna. Hoppas helgen varit bra här har varit ett fint väder och det piggar upp humöret.

H

a en bra dag/kramen

2010-11-07 @ 19:39:41
URL: http://torparmor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0