Tappar sugen...

jag gör det ibland när jag har väldigt ont och besvärligt. Just nu är jag inne i en sån period. Det kanske märks på bloggningen.
Allt knatande i den här snön, med ett steg fram och ett tillbaks när det är oplogat och man får pulsa fram. Lika väl när det är plogat och glans isigt innan dom sandat,då går man och spänner sig i stället. Men jag har broddar på,om jag bara kunde få gubben att ha det också. Men icke, envis som synden är han.
Vart är vädret på väg?? Det snöar ju mest hela tiden,och blåser och driver ihop. Likadant i hela landet verkar det som. Kaos i trafiken,behöver man absolut inte ut så borde man allt hålla sig hemma.

Jag fick hjärtat i halsgopen förut när jag gick med Peppe. Det är ju så mycket rådjur runt om här bland villorna.Dom äter väl av nedfallna äpplen.
Det kom ett och sprang precis framför oss,och Peppe slet sig lös. Man har inte en chans att hålla honom. Speciellt om man inte är beredd.
Han försvann efter det upp mot stora vägen.Men konstigt nog så stannade han upp.Kanske för att rådjuret vek av tvärt åt andra hållet.
Då började han springa tillbaks till mig, och samtidigt kommer bussen. Men den var en bit bort som tur var, så Peppe hann över vägen.
Jag kan säga att mina ben skakade och jag kände i hela kroppen rädslan att nånting hade kunnat hänt.
Rådjur är jättevackra och fina,men för min del så får dom hellst hålla sig i skogen.
Det kom ett till innan vi var hemma, men det var längre bort, och jag var beredd.

En bild från Februari i år, när dom står utanför vårat staket. Dom har varit inne hos grannen och ätit av deras äpplen.
Men nu ligger i alla fall Peppe och snusar på sängen i tryggt förvar,
     
                                   

Kommentarer
Postat av: Helen

Hej ! Jag förstår att du fick hjärtat i halsgropen när Peppe rusade efter rådjuren.Minns så väl när min viffse stack iväg efter en hare och hamnade plötsligt mitt på vägen.Jag fick paniiiik, men som tur var så vände hon och kom tillbaka i full fart.men man blir sååå rädd och man hinner tänka tusen tankar under dom sekundrarna,phu !Skönt att ni är hemma nu i alla fall och att Peppe sover gott ;)Vill önska dig en fin 1:a advent ! kram Helen

2010-11-28 @ 12:45:56
URL: http://svartss.blogg.se/
Postat av: carina

Man blir rädd när dom rusa efter något djur så där!Och vi har ju bara 50m till E4:an.Man dom vänder oftast efter en stund :)

Stor kram till dig!

2010-11-28 @ 12:59:27
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Sussi

Men gud så läskigt.. Förstår att du blev livrädd!! Vilken tur att allt gick bra och att han stannade och vände tillbaka..

Läskigt när det är trafikerade vägar mellan!



Kramisar

2010-11-28 @ 13:34:09
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Roggan

Så skönt att det gick bra. Klart att Peppe vill jaga dem. Kramiz

Postat av: Pem

Usch va hemskt de e, man hänger som ett sträck i kopplet efter dom om dom drar iväg sådär. Så många gånger jag har skrapat upp mina knän som barn för att jag vägrat å släppa! =O/

Gött att han e hemma igen, hel!!!

2010-11-28 @ 15:26:22
URL: http://pem26.myshowroom.se
Postat av: Svorskan

Ja, de lyssnar ju inte alls när jaktinstinkten har tagit över. Förstår att du blir rädd.

2010-11-28 @ 18:33:13
URL: http://svorskan.se
Postat av: ROFFE

Jag hållt mig inne hela dagen.Tur att inte bussen kom innan,så peppe hann över.Både nackdel och fördelar med stor hund.Bra Vakthund.Måste han vara.kram

2010-11-28 @ 18:42:41
URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Usch ja, dom "odjuren" kan hålla sig i skogen! Tur att allt gick bra! Själv håller jag hårt i hunden på kvällskissningen numera...

2010-11-30 @ 20:38:43
URL: http://fabulousforty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0