Gubben gjorde en "skåning"...

detta kräver väl en förklaring. Tidigare idag så höll gubben på och klippte ner en del buskar med häcksaxen. Rätt var det var så kom han infarandes och ner i källaren,jag frågade vad det var, och då sa han att ha  gjort en skåning. Först fattade jag inte vad han menade,men sen föll poletten ner,hi,hi....
Så här är det,att längre ner på gatan bor det en skåning. Han är rätt barsk och surmulen av sig och lägger av en del svordomar. Han kör stadsbuss,och råkar man åka med honom är det bäst att hålla i sig,för han kör rätt friskt.
Till saken hör,att han för flera år sen höll på och klippte sin stora häck . Den var till förtret för många, eftrsom den skymde sikten mot gatan. Därför fick han påpekande att den behövde klippas.
Han råkade klippa av sladden till häcksaxen. Ni kan tänka er att han hördes lång väg. NU KLIPPTE JAG AV DEN F-BANNADE SLADDAJ-VELN FÖR I H-VETE. Precis som det var grannarnas fel att han gjorde det, men det blev allmän munterhet bland dom som såg det. Sådana är vi ju och gottar oss åt andras fadäser,speciellt om personen inte är så omtyckt.
Det var det gubben gjorde, han klippte alltså av sladden till häcksaxen, så en propp gick och tvättmaskin och tumlare stannade.
Men min gubbe är händig, så det fixade till sig.

Smidigast är väl att ha en sån här utan sladd.  Det har verkligen varit kyligt idag. Frosten ligger fortfarande kvar i skuggan,
Nu laddar vi för lördagskvällsmys, ikväll ska jag inte anstränga mig så mycket med maten. Det får bli hamburgare, men det går inte av för hackor det heller.

saturday-desi-glitters-1


Kommentarer
Postat av: carina

Här hos oss blir det Grekisk pyttipanna.

Har du ätit det någongång?

Annars kan du få receptet av mig!

Kramar

2010-10-16 @ 16:48:56
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: frida

okej :)

2010-10-16 @ 17:05:26
URL: http://jaleesa.blogg.se/
Postat av: carina

Det ligger redan ute på min blogg! Men du måste leta fram det.

Kram

2010-10-16 @ 17:23:46
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Sita

Ja inte roligt att klippa sladden, bättre med häcken. Ha en bra lördag. Kram

2010-10-16 @ 17:36:23
URL: http://siitasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0