Coctailklänningens comeback,

läste att coctailklänningen är på gång tillbaks igen. Det är inget klädplagg som jag har använt mig av. Förutom den lilla kortkorta som man hade på60-talet.
Men allt kommer ju tillbaks, och mycket nu tack vare vintage som blivit så populärt,och mycket där är snyggt tycker jag.

30-talet
FÖDD:EN COCTAIL,
Under alkoholförbudet i USA 1920-1933 föddes coctailen - för att göra hembränd sprit drickbar.
Man festade då också i en i en ny typ av klänning,elegant men inte hellång.



50- TALET
Timglasmodellen,

Efterkrigs kvinnan är kurvig,kvinnlig och moderlig. Detaljerna går igen i dagens klänningsmode.



60 - TALET,
Med kortkort, kjolar som slutade en bra bit ovanför knäna,




Klassikern, den "lilla svarta" ett måste i var kvinnas garderob. En räddare i nöden.




2010
Mycket som kommer tillbaks, vintage på modet,och väldigt populärt.


Ja det var ett litet modereportage,  men från det ena till det andra, ikväll kör det ihop sig med tv tittandet.  Klockan 21 börjar sista delen av min favoritserie Himmelblå, sasmtidigt så går sista avsnittet av den Brittiska deckaren Whitechapel. Riktigt spännande är den. Så jag får spela in. Bäst att ladda dvd,n nu, annars så glömmer jag väl.
(bilderna är lånade på nätet)

Good Evening Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ooops, nu får du ändra namn till "Mitas blogg och mode" ;-)

2010-09-09 @ 19:03:02
Postat av: Mia systeryster

Kul att det kommer tillbaka igen allt mode, man kanske inte skulle kasta kläder egentligen=D Kram

2010-09-09 @ 19:51:05
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Sita

Fina klänningar. Kram

2010-09-09 @ 20:16:47
URL: http://siitasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0