Jag glömde såklart regntäcket,

ja fy på mig, när vi gick förut så var det uppehåll och såg ut att ljusna på himlen. Så jag satte inte på Peppe regntäcket. När vi var på hemväg från skogen öppnade sig himlen, och ett fint tätt regn strilade ner.
Men det var i alla fall skönt i skogen trots att det var lite blött och ja blött...





Peppe, ja var är han, jo på en sten såklart, det kom ett gäng dagisbarn på utflykt i skogen. Han har lite koll på dom. Han vet att dom har gosaker i sina små ryggsäckar. Dom brukar stanna och ha fika paus i närheten. Ibland har dom slängt till honom lite smörgåsbitar. Gör dom så en gång, då tycker Peppe att dom ska fortsätta med det.
Som sagt vi blev en aning blöta på hemvägen, till och med goretex skorna blev dyngsura när vi gick över fotbollsplan.Tjoff,tjoff sa det i gräset, så det blev skotorken för dom,



Peppe han mojsade in sig på sängen,



Han älskar att bädda upp runt omkring sig, får han hålla på ostörd så kan hela sängen vara uppbäddat, sånt är livet med hund i sängen, huvudsaken han trivs, "lillguben" bortskämd hund tänker ni, men det bjuder jag på,hi,hi.....



Kommentarer
Postat av: Roggan

Peppe är så fin så det är klart att han ska skämmas bort. Kramiz

Postat av: carina

Vilken fin hund du har :))

Visst är det lätt att skämma bort

sina vovar,vet ju själv hur jag skämmer bort min Izor :))

Ha en bra dag!

2010-09-21 @ 13:56:47
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Sita

Han är värd att skämmas bort så fin som han är. Nu skiner solen här. Kram

2010-09-21 @ 14:52:46
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Postat av: marsipan

Ludde fick nos på en skogsarbetare en gång när vi var ute och promenerade i skogen. Jag gick som vanligt i mina egna tankar och Ludde långt före mig.

Plötsligt ser jag min lilla vovve dela macka med en man i oranga kläder. skratt

Prickigkorvmacka är ju helt oemotståndligt hälsar Ludde!

kramis!

2010-09-21 @ 15:27:46
Postat av: Hebbe

Hej du tack för extra kramen.Ja det är en Berner Senner..Han bodde granne med sonen i Vreta..Han var nästan alltid ute på sin tomt,och när man kom ner till Vreta så kom han alltid över vägen och hälsade,och pratade lite granna..kändes lite sorgset i går kväll när jag åkte därifrån..Haé Kram

2010-09-21 @ 16:31:09
URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Postat av: ansepanse

vad är det för ras på Peppe?

Sv: nej det killade inte alls i magen :)

kramar

2010-09-21 @ 17:15:35
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Stattinskan

Klart han ska skämmas bort ... han är ju enda barnet nu ju :-)

... funderar lite på ditt svar (ang bränder) nått otrevligt du varit med om?

Kraaaaaamar

2010-09-21 @ 18:07:45
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: Mia systeryster

Men klart man skämmer bort dom lite grann, mina är mina bebisar (fast självklart så har man ju regler också) Kram

2010-09-21 @ 19:14:10
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0