Ljusterapi..

Jag läste att en undersökning visar att 15-20 procent upplever att dom får sämre livskvalité under vinterhalvåret. Dom blir tröttare ,mindre glada och mindre sociala. Känner ni igen er? Jag gör det i alla fall.
Ett extra tillskott av D-vitamin,som vi annars får från solen,kan göra väntan lättare för både vuxna och barn.
Finns i tablettform och som olja på apoteket..
källa forskning.se och apoteket.se

              

Jodå, vi kom iväg förut Peppe och jag, och gick till och med till skogen. Där träffade vi kompisen Lukas. Så det blev lite rejsande i snön. Det blåste inte lika mycket i skogen heller,men när vi gick hemåt sen hade vi värsta motvinden och snön rakt in i ögonen. Inte så kul, skönt att komma hem sen och sätta på kaffet,och Peppe burrade in sig på sängen.
Nu börjar det faktiskt ljusna lite på himlen,bättre helgväder på gång.


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Ja det är ett fruktansvärt ljud eller rättare sagt oljud i larmet!

Ha skönt fredagsmys! Kram!

2011-02-11 @ 14:31:42
URL: http://metrobloggen.se/skaningen
Postat av: Stattinskan

Jag äter D-vitamin och B6 (eftersom D-vitaminet tas upp bättre då). Sedan äter jag Magnesium också eftersom nästan alla här i kalla nord har brist på det!

Svar: Ja jäklar vad galen jag har varit på Metrobloggen idag (angående karbonpapper ;-)

Det funkar så himla dåligt så idag har jag hittat på femtioelva nya, hemsnickrade svordomar :-D

2011-02-11 @ 14:52:59
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: Roggan

Nu kom den jäkla snön hit. Så nu är denna helgen bortsnöad. Kramiz

Postat av: Svorskan

Jag har ätit D-vitamin i ett år nu och tycker att min höst/vinter-deppighet har varit bättre. Magnesium tar jag också, inte minst för att min mage skall fungera. Det är inte länge sen jag fick reda på det om Magnesium, konstigt att ingen läkare har tagit upp det med mig.

2011-02-11 @ 15:34:34
URL: http://svorskan.se
Postat av: carina

Sådana här dagar när solen lyser, blir man pigg och glad :)

Hittade en bädd till min fyrbente älskling på Rusta i dag när jag var till stan! Det första han gjorde var att bita i den, rackare där!!!

Kram vännen♥

2011-02-11 @ 15:46:15
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0