Facebook-flirta...

farligt eller inte?
50-plus är gruppen som växer snabbast på Facebook. En knapptryckning och du får blixtsnabbt svar på det du vill veta om gamla kärlekar: Flintis?Halvfet?Gift?  Det börjar alltid oskyldigt. Men enligt  en brittisk rapport orsakar Facebook 2 av 10 separationer. Oj,hemska tanke....

Sommaren 2010 passerade Facebook 500 miljoner användare världen över.
Som varje månad tillbringar 700 miljarder  minuter på sajten.
Med hjälp av Facebook tvinnar många av oss ihop sitt nätverk.
Enkelt går det till så att man skickar en förfrågan till någon annan medlem på sajten och frågar om man ska vara vänner.
Svarar den tillfrågade ja, får man direktkontakt och tillgång till varandras information och uppdateringar.
Över 4 miljoner svenskar har skickat vänförfrågningar till arbetskamrater,vänner,släkt och familj.
Vävt ihop dom  med klasskompisar och kolleger sen förr.
Då och då samsas exmän,tidigare pojkvänner och flirtar med nuvarande kärleken i en enda härlig stor Facebook familj.
Någon säger att flirta med sitt förflutna är som att åka tidsmaskin.Det känns som då,man blir lika snygg som då. Spännande och rolig.
-Och på Facebook kan du göra det. För det är inte som att öppna ett konto på Match.com. På Facebook är man ju bara vänner. Det är oskyldigt och harmlöst, därför är det lätt beroende framkallande.
Om Match.com är att elda en brasa. Så är Facebook mer som att hålla i tändsticks asken- det finns inga bevis för att du har tänt på.
Många framhåller att flirta på det viset är ganska harmlöst. Man blir mest på gott humör.
Men många tycker också att det är ett sätt att vara otrogen på.Även om det bara är i tankarna.
Fast hur oskyldigt är det egentligen? Är man bara vänner eller inte, ja det visar  sig förmodligen förr eller senare.Beroende på hur det utvecklar sig.
Ja nätet är bra till mycket. Men ibland kan det skapa förödelse också.

Detta kan man läsa och begrunda i M-Magasin.

Jag är inte med på Facebook,för min del räcker det med bloggen.  Men det är många som frågar,fast kanske lugnast att hålla sig därifrån,*ler*

Fredagsmyset börjar infinna sig. Jag har tvättat,plockat undan och dammat. Golven tog vi igår.
Snart dags att börja med maten. Ikväll blir det köttfärs tortillas gratinerade i ugnen med tillbehör.
Sen blir det såklart Lets Dance för mig, gubben kommer kika på På spåret av och till i alla fall. Lite nyfiken är han allt på hur det går i dansen,
Haaa de....


Peppe spanar, på vad då??



vart farao tog godisbiten vägen??

                       

Kommentarer
Postat av: Sita

Jag tycker det är kul med facebook oxå. Ett kompliment till bloggen. Kram

2011-01-21 @ 17:52:23
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Det hade bara varit att hålla krampaktigt i repet och asat efter;)

Kram!

2011-01-21 @ 18:04:29
URL: http://metrobloggen.se/skaningen
Postat av: Ama de casa

FB var en inkörsport för mig till att börja blogga, faktiskt. Nuförtiden är jag nästan aldrig inne där, måste nog ha ett riktigt liv också :-)



Ha en jättefin fredagskväll!

2011-01-21 @ 18:48:57
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: carina

Men matte.... varför kastade du min kära godisbit i snön???

Du skulle ha kastat den direkt i min mun i stället :))

Ha en fin kväll!

Kramen

2011-01-21 @ 18:49:27
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: "Gasfoot"

Hejsan! Kul att läsa vad du skriver om Facebook. Själv har jag inte gått med i ”klubben” för jag har tillräckligt med min hemsida samt alla mina nätvänner. Men visst låter det intressant?

Önskar er en trevlig myskväll med allt gott från ugnen. Dansa lagom framför TV:n samt en trevlig kommande vecka.

http://ovegasfoot.dinstudio.se/

2011-01-21 @ 18:54:18
Postat av: Roggan

Säger bara hoppas Peppe hittade den. Kramiz

Postat av: Sussi

Jag sa precis som du tidigare om facebook. Jag tyckte bloggen räckte bra. Men när alla jobbarkompisarna splittrades när arbetsplatsen jag jobbade för tidigare las ner så var det ett ypperligt sätt att ta kontakt med dom gamla arbetskamraterna igen. Nu är jag facebook användare ändå. Fast jag spelar inget. Bara skriver lite statusar ibland och tittar vad andra har gjort :)



Här har vi en ost och skinkpaj i ugnen. Fredagsmys här med :)



Sv. Bilhandlaren vi var på hade två exakt likadana som hade gått som tjänstebilar i Enköpingsområdet. Ví vill båda ha suv:ar och vi båda gillar Honda CRV. Dessutom var det bra pris på dom. Inte kan man stå emot då inte ;)



Kramisar

2011-01-21 @ 20:24:39
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Mia systeryster

Vilka fina bilder du jämnt lyckas ta=D

Jag har inte heller facebook, men tror absolut att den kan vara orsak till många separationer, tyvärr!

Kram

2011-01-21 @ 20:43:12
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Så....nu är jag trött har dansat hela kvällen iaf i fantasin.Det gör man ju när man ser lets dance..En stor nattakram och Pööss!!

2011-01-21 @ 22:20:52
URL: http://metrobloggen.se/skaningen
Postat av: Mita

Jaså är det därför jag är så trött, har levt mig in i dansen.Ungefär som när gubben sitter och kollar fotboll på tv och är med och sparkar,ha,ha...

Måste bara se vilka som dansar kvar,sen blir det natti,

Pöööss och suss gott!

2011-01-21 @ 22:44:42
URL: http://mithas.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Fenixmona

Jag har FB och får reda på genom mail om någon kommenterat på mina inlägg...Jag brukar sätta in en länk till bloggen som inlägg så jag lägger inte så mycket tid på FB. Besvara alltid kommentarer givetvis...Kramiz

2011-01-22 @ 10:20:16
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0