Freddy,



Han var min första hund, en Berner sennen. Jag minns fortfarande hur glad jag var när vi hämtade hem honom.
Det var midsommar, och ett underbart sommarväder. Vi hade en härlig sommar med lek och skoj, och att lära känna varandra.
Till hösten så gick jag valpkurs med honom, jätteroligt hade vi, och jag gladde mig åt våra kommande aktiviteter.
Men allt eftersom Freddy växte så började hans framben bli krokiga. Det blev undersökningar som visade att den ena benpipan i varje framben hade slutat växa, medans den andra fortsatte. Ett mycket ovanligt fenomen.
Vi valde att operera eftersom det fanns en chans att det skulle kunna rätta till sig. Man griper ju varje halmstrå.
Vi trodde det hade gått bra, men efter två månader så började han halta och hade mycket besvärligt.
Min lillgubbe skulle inte behöva lida. Han fick somna in endast 9 månader............
                 
                                   En kall nos
                            Ett par fuktiga ögon
                                 En varm blick
                       En tass som lyfts, och ett huvud läggs på sned
                             Öron som försöker uppfatta och förstå
                                          Din hund!


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Vad tråkigt att få ta bort en sån ung hund.Jo jag är trött Men behagligt trött som man är nar man har mått riktigt gott!Nattikram!

2010-07-29 @ 22:49:58
URL: http://metrobloggen.se/skaningen
Postat av: kickan34

åh va synd! :(

Min hund heter också Feddy, peppar peppar...

2010-12-30 @ 01:46:04
URL: http://kickan34.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0