Avundsjuka,

är du avundsjuk? Det är rätt jobbigt att vara avundsjuk. Man mår mest dåligt själv av det.Men ärligt talat,visst drabbar det oss vilket vi vill eller inte ibland. Ibland blir det som ett gift, men det kan också vara som en sporre och driva oss framåt.
Har man en bristande självrespekt är det lättare att utveckla en missunsam form av avund.
Man borde försöka att vara nöjd med sitt liv - hur det än har utvecklat sig.
" Avund är att räkna andras glädjeämnen,i stället för sina egna"
Ord att ta till sig tycker jag.


                  
Idag har vi halvklart väder och 5 plusgrader, regnat har det gjort inatt,en hel del.
Jag hängde upp fågelmatarna för ett par dagar sen, men hade ingen mat att lägga i. Pippina har suttit och tittat och sett så förebrående ut. Talgoxarna sätter sig på fönsterbläcken och kikar in med huvudena på sned.
Idag var jag och köpte solrosfrön. Så nu kommer det bli full fart därute. Men börjar man mata så måste man fortsätta. Jag tycker det är så roligt att mata dom och håller gärna på ända fram till slutet av April, sen får dom klara sig själva.
Förra vintern hade jag skalade solrosfrön,men det gillade dom inte så värst,utan det verkar som att dom vill skala själva.Kanske dom håller värmen bättre om dom får jobba lite.
Så nu ska jag ut och glädja mina pippi vänner....

bild lånad från nätet,

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag kan imponeras av att andra har det fint och välstädat hemma, är vackra och trevliga och sjunger bra, men avundsjuk det är jag nog inte. Alla har nog sitt bagage att bära, även om det inte alltid syns utåt. Missunnsamhet är bara trist för alla inblandade.

Vilken tur fåglarna har som bor bredvid dig!

Vi säljer fågelmat på macken och det är tydligen rätt stor skillnad på vilken sort dom föredrar. Riktiga finsmakare, domdär pippigackerna...;D

Ha en fin helg Mitha!

2010-10-23 @ 13:30:53
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Janne

Nästa vår sommar när Peppe minst anar det så kanske jag och Lilly kommer och inspekterar hans leksakslåda. Hoppas han har mycket leksaker då jag är barsligt förtjust i hundar och leksaker. LER !!!

2010-10-23 @ 14:12:31
URL: http://mingungstol.blogspot.com/
Postat av: Roggan

Så snäll du är mot fåglarna. Visst är det kul att sitta i fönstret och titta på dem. Kramiz

Postat av: Mia64Mia64

Ja avundsjuka kan vara tärande.Man ska vara glad för andras skull istället.Ha en skön lördag /Kram

2010-10-23 @ 15:32:59
URL: http://mia64.blogspot.com/
Postat av: Svorskan

När jag bodde i hus med trädgård var det ett måste att mata fåglarna på vintern. Det är jättemysigt. // Jag har nog tur, avundsjuka är något jag mycket sällan känner och när det inträffar skakar jag av mig det rätt fort.

2010-10-23 @ 15:34:23
URL: http://svorskan.se
Postat av: ansepanse

nej, avundsjuk är jag inte, jag försöker alltid tänka på vad jag har här i livet istället och det tycker jag överväger :)

kramar

2010-10-23 @ 16:24:57
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0