En film jag vill se.....

jag läste om den här filmen i tidningen på morgonen,och sen hörde jag dom pratade om den på radion. Låter som en film jag blir nyfiken på och vill se.
Filmen heter Himlen är oskyldigt blå.....




i rollerna bla, Peter Dalle och Bill Skarsgård, regi: Hannes Holm
Den handlar om Martin (spelad av Bill Skarsgård) och hans sommar på Sandhamn, under det 70-tal då alla var oskyldiga, men ingen var oskuld. Med mellanöl,nakenbad,flakmoppar,Abba och Ted Gärdestad.
Martin är borta från pappan, men under vingarna på en ny fadersgestalt: festfixaren och det sociala geniet Gösta (Peter Dalle) komik blandat med allvar i filmen.
Ja jag tror den är sevärd,
Vi kom hem förut efter två timmar i skogen,jag var lite småfrusen såklart. Peppe och Lukas hittade en gammal fotboll som dom lekte med. Jisses vilket ös det var. Lukas som älskar vatten hittade en geggig vatten pöl som han njutbart la sig i, till hans mattes förtret,hi,hi....jag kan småskratta, för jag vet att Peppe skulle aldrig göra så. Däremot älskar han att dricka och slafsa i sig vatten.
Solen lyser in obarmhärtigt så man ser allt damm. Känns som jag b orde ta ett tag med trasan,
Vi får väl se hur det blir med det???

Kommentarer
Postat av: carina

Tänk att hundarna alltid ska tycka det är så roligt att gå i dom mest leriga pölarna.Och är dom då långhåriga som min Izor, är det inte roligt :((

Ha en fortsatt fin Fredag!

Kramar

2010-10-15 @ 14:46:33
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: ansepanse

kanske är den sevärd

kramar

2010-10-15 @ 21:24:41
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0